Õppe ja kasvatuse tegevused

Õppetöö korraldus

Õppetöö aluseks on õppekava. Õppe- ja kasvatustöö korraldus võimaldab õpetajal töötada lastega nii individuaalselt kui ka grupis. Õpetaja arvestab laste oskusi, iseloomu, võimeid ja arengutaset. Õppimine toetub laste loomulikule huvile ümbritseva vastu.

Õppe- ja kasvatustegevus toimub päevakava alusel. Päevakava on vastavalt eale planeeritud nii, et lapse päev oleks tasakaalus, kus lapsel on piisavalt aega igapäevategevusteks, mänguks, õppetegevusteks ja piisavalt aega õues olemiseks.

Kõik planeeritud õppe- ja kasvatustegevused viiakse läbi, kas projektõppe, nädala-  või kuuplaani alusel. Plaanid on nähatavad lapsevanematele Eliis keskkonnas.

Õppe- ja kasvatustöö läbiviimisel lähtutakse Johannes Käisi pedagoogikast, kus peame oluliseks lastepärasust ja elulähedust. Rühmades kasutatakse erinevate metoodikate elemente, nt Hea algus, projektõpe.

Õppetegevuste korraldamisel lõimitakse õppekava valdkondade tegevusi  kuulamisel  - kõnelemisel, lugemisel – kirjutamisel, vaatlemisel – uurimisel, võrdlemisel ja arvutamisel ning liikumise, muusika- ja kunstitegevustes. 
Õppekava õppevaldkonnad on: 
*mina ja keskkond, 
*keel ja kõne, 
*matemaatike, 
*kunst, 
*liikumine  
*muusika. 
Muusika ja liikumine toimuvad igal rühmal 2 korda nädalas iseseisvatena ning 1 kord nädalas lõimitud ühistegevusena, kus rõhk on liikumismängudel ja tantsudel, sh rahvatantsudel.

Õppe- ja kasvatustegevuste ajaline kestus orienteeruvalt:

1-3-aastased 10-15 minutit

3-5 -aastased 15-25 minutit

6-7 -aastased 30 minutit
 

Avaldatud 04.11.2025. Viimati muudetud 04.11.2025.