HARKUJÄRVE LASTEAED

MEIE MAJAS ON NII:), (sooviks, et need mõtted oleks lingitavad vilkuvatel detailidel) et
Kõike, millega laps toime tuleb, teeb ta ise või vähese abiga.
Meie PEOD on PEOD lastele.
ÕPIME liikudes, mängides, katsetades, tegutsedes, märgates, küsides, uurides ja avastades igal pool ja igal ajal
Väärtustame lapsest lähtuvat mõtte- ja teguviisi:)
Väärtustame, hoolime ja hoiame üksteist:)
LISADA PILT KA JÄRVEKALDA MAJAST
Harkujärve Lasteaed on omapärase ning silmapaistva disainiga maja, ehitatud 2019 a. Esialgselt töötati Alasniidu Lasteaia filiaalina, kuid alates 01.06.2020 on Harkujärve Lasteaed eraldi asutus.
Lasteaias tegutseb 8 rühma: Pöialpoisid, Koduvarblased, Metsvindid, Põldlõokesed, Laulurästad, Naerukajakad, Kaldapääsukesed ja Õnnekured.
Harkujärve lasteaias töötavad ...... kus hoolitsetakse 1,5 - 7 aasta vanuses koolieelikute hoiu ja alushariduse eest. Lasteaed töötab 1+2 süsteemis, kus ühes rühmas töötab üks õpetaja ja kaks abiõpetajat. Lasteaia kuuele rühmale lisandus 2021.a tasandusrühm ja 2022. a arendusrühm. Hetkeseisuga on lasteaia koosseisus 36 töötajat ja 130 last.
Harkujärve maja rühmad asetsevad maja õuepoolsel küljel, omades head vaadet suurtest akendest. Maja teisele küljele jääb köök, saal, kabinetid ning teised abiruumid. Igal rühmal on eraldi lukustatud sissepääs. Rühmades on suur avatud ruum mängimiseks, õppimiseks ja lõunapikutamiseks. Söömine on eraldi asetsevas söögitoas.
Järvekalda maja kaks rühmaruumi toimetavad ajalooga hoones, mida ümbritseb suur õueala põlispuudega. Rühmaruumides toimetavad eriliste huvide ja toimetulekuga lapsed ning neid toetatakse igapäevaselt koos tugispetsialistidega õppimisel, mängimisel, suhtlemisel.
Järvekalda maja kaks rühmaruumi toimetavad ajalooga hoones, mida ümbritseb suur õueala põlispuudega. Rühmaruumides toimetavad eriliste huvide ja toimetulekuga lapsed ning neid toetatakse igapäevaselt koos tugispetsialistidega õppimisel, mängimisel, suhtlemisel.
MEIE ERIPÄRA
Õppe- ja kasvatustegevustes omandavad lapsed mängu-, õpi-, tunnetus-, sotsiaalsed ja enesekohased oskused ning teadmised oma lähima arengu tsoonis, et liikuda sujuvalt edasi järgmisele õppetasemele. Lasteaias töötavad erituge pakkuvad rühmad.
Oma tegevustes lähtume lapsest ning järgime üldõpetuse põhimõtteid. Igapäevaselt toetame lapse individuaalsust, tema huve ja uudishimu ning liikumis- ja mänguvajadust.
Kõik rühmaruumid on lapsekeskse õpetuse ja kasvatuse läbiviimiseks jaotatud tegevuspesadeks, võimaldades lapsel tegutseda nii erinevates gruppides kui ka individuaalselt. Lasteaia tegevuses on esikohal laste sotsiaalsete oskuste, eneseväljenduse ja loovuse arendamine. Mängu- ja õppevahendid oleme paigutanud lastele kättesaadavalt avatud riiulitesse ning õpikeskkond võimaldab lapsel olla loov ja leidlik, ise oma tegevust planeerida ja valikuid teha. Pakume erinevaid õppekava toetavaid tegevusi. Laste nõukogu annab lastele kaasarääkimise võimaluse igapäevaelu paremaks muutmisel.
Rakendame erinevaid metoodikaid või nende elemente (nt õuesõpe, "Seikluste laegas", Vaikuseminutid, projektõpe, Oskuste õpe, digi- ja robootikategevused, sotsiaalsete oskuste õppeprogramm “Samm-sammult”, LP-mudel).
Lastega tegelevad lisaks rühma õpetajatele ja abiõpetajale liikumis- ja muusikaõpetaja ning tugispetsialistid (eripedagoog, logopeed, tegevusterapeut või tegevusjuhendaja).
Teeme koostööd erinevate asutustega (nt Tallinna Ülikool, Rajaleidja, Tallinna Tervishoiu Kõrgkool, INVARU jt)
Meie jaoks on tähtis, et lapsed oleks rõõmsad ja õnnelikud!ˇ
LASTEAIA LOOMISLUGU

17. aprillil 2018 asetasid lasteaedade esindajad ja Alasniidu lasteaia lapsed, volikogu ja vallavalitsuse liikmed ning ehitaja esindajad nurgakivi valla 8. lasteaiale, Harkujärve lasteaiale.
Alustava lasteaia nurgakivi silindrisse asetati kõikide valla lasteaedade laste joonistatud ja kirjutatud soovid ning unistused uuele lasteaiale.
Ümbruskonnaga suhestuv lahendus
Lasteaia arhitektuurne visioon on kujunenud lähtuvalt kinnistu ja ehitusala konfiguratsioonist, orienteeritusest ilmakaarte suhtes ja soovist saada hoonele töötav ning kompaktne lahendus. Hoone netopind on 1647 m2 ning planeerimisel on arvestatud energiatõhususega. „Hoone on projekteerinud ConArte OÜ, kes seadis eesmärgiks anda hoonele nii arhitektuurilist iseloomu kui ka laste arengut toetavat keskkonda. Hoone fassaadilahenduse ideeks on lihtsus, vormimäng ja nutikad arhitektuurilahendused. Suhestudes ümbruskonnaga on ühekorruselise ehitise arhitektuur modernistlik, heledates toonides ja lastele omaste erksate värviaktsentidega," on vallavanem Sandla öelnud.
Nüüdisaegses õppehoones, Harkujärve majas on kuni 120 lasteaiakohta ja kuus rühmaruumi, mis asetsevad maja poolkaare siseküljel ning on suunatud õuealale lõuna- ja läänekaarde. Hoones eraldiasetsev söögiruum, st rühmaruumides söömist ei toimu. Rühmaruumid on mõeldud mängu- ja õppetegevusteks ning pikutamiseks.
MISSIOON

Harkujärve Lasteaed pakub eakohast arengukeskkonda, individuaalse arengu võimalusi, kaasaegset õpet, mida toetab looduslähedane asukoht
VISIOON
Harkujärve Lasteaed kasvab terviklikuks, kaasaegseid õppemeetodeid kasutavaks alusharidusasutuseks, mis pakub igale lapsele arenguks vajalikku vaimset, sotsiaalset ja füüsilist keskkonda, kus lapsed on rõõmsad, teotahtelised ja terved
LASTEAIA TEGEVUSPRIORITEEDID
*Lapsest lähtuv mänguline õppimine (projektõpe, avatud õpe, üldõpetus jne)
*Lapsepõlv on väärtus iseeneses, õppimine läbi mängu ja heatahtliku nalja igapäevaselt
*Meeskonnatöö - koos on kergem ja õppeprotsess tulemuslikum
*Keelekümbluse metoodika alusel eestikeelse õppe tagamine
*Motiveeritud ja tunnustatud töötajad
*Erivajadustega laste toetamine, märkamine, arendamine, mõistmine (laps ja lapsevanem), võimaluste otsimine ja järjekindel abistamine. Järvekalda majas on tasakaalustatud ja professionaalselt juhendatud erirühmad
PÕHIVÄÄRTUSED
L – LOOVUS – on rikka sisemaailma ja avara silmaringiga inimeseks kasva(t)amine, arvestades iga lapse eripära ning toetades iseseisva mõtteviisi kujunemist
U – USALDUSVÄÄRSUS – on usalduslik ja hooliv suhe laste, õpetajate ja lastevanemate vahel
U – UUENDUSLIKKUS – on vabadus, tarkus ja julgus teha valikuid ning olla avatud haridusuuendustele
P – PROFESSIONAALSUS – on õpetaja meisterlikkus tagada koostöös ja tajutud pedagoogilise vabadusena parimal moel iga lapse areng koostöös lapsevanemate, tugispetsialistide ja juhtkonnaga.